شرکت بازی سازی نینتندو (Nintendo) توسعه دهنده بازیهای Super Mario و Pokemon، پس از انتشار آخرین گزارش نتایج مالی خود، طبق یک نظرسنجی اعلام کرد که کاربران خواستار استفاده ازپتانسیل متاورس برای معرفی فناوری بلاک چین و توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) در بازیهای ویدیویی هستند.
دیوید گیبسون (David Gibson) تحلیلگر ارشد MST Financial، در توییتی پرسید که شرکت نینتندو در مورد متاورس و NFT چه فکر میکند و آیا برای بررسی پتانسیل متاورس در بازیهای ویدیویی برنامهریزی کرده است یا خیر.
Q) How think about the 98m versus next console?
A) Into 6th year of Switch and we are maintaining momentum, we are looking at how to expand and grow this 100m users, leading into next gen device (sounds like next device will be backward compatible!) 7/— David Gibson (@gibbogame) February 3, 2022
نگرانی اصلی نینتندو این است که «که چه لذتی میتوانیم برای گیمرها و طرفداران ایجاد کنیم». این شرکت به وضوح در مورد هرگونه معرفی احتمالی NFT یا ادغام با متاورس بسیار محتاط است. این سخنان از سوی نینتدرو در زمانی بیان میشود که دیگر شرکتهای بزرگ بازی سازی در حال آزمایش بازیهای بلاک چین هستند.
تاکنون در میان شرکتهای توسعه دهنده بازیهای ویدیویی، شرکت یوبی سافت (Ubisoft) یک پلتفرم NFT به نام Ubisoft Quartz را توسعه داده است و کونامی (Konami)، سازنده بازی Castlevania، مجموعه NFT خود را منتشر کرده است. در همین حال، مایکروسافت شرکت بازی سازی بلیزاد (Blizzard) را به مبلغ 69 میلیارد دلار خریداری کرد و تایید کرد که زیرمجموعه این شرکت، ایکس باکس نیز روی توسعه پلتفرمهای متاورس کار خواهد کرد.
با این حال، معرفی Ubisoft Quartz توسط یوبی سافت با واکنشهای مختلفی مواجه شد و اخیراً، نیکلاس پوارد (Nicolas Pouard) مدیر اجرایی Ubisoft، اظهار داشت که گیمرها ممکن است هنوز به طور کامل مزایای NFT را درک نکرده باشند.
مرتبط: پنج بازی مبتنی بر NFT که ممکن است در سال 2022 فراگیر شوند
طبق گزارشهای اخیر، نینتندو از کاهش سود 2.5 درصدی خود در سال 2021 خبر داد، زیرا بررسی شده است که کمبود تراشههای کامپیوتری به عرضه محصولات این شرکت آسیب رسانده است.
منبع: Cointelegraph
پاسخ