بازی های بلاک چین هنوز تا پذیرش جریان اصلی فاصله دارند

بازی های بلاک چین هنوز تا پذیرش جریان اصلی فاصله دارند

یک نظرسنجی جدید که توسط Coda Labs انجام شده است، نشان می‌دهد که علیرغم سرمایه‌گذاری هنگفتی که برای بازی های بلاک چین انجام می‌شود، گیمرهای سنتی هنوز با کریپتو و NFT آشنا نشده‌اند و علاقه چندانی به فضای وب ۳ ندارند. در این نظرسنجی، از 6921 نفر از پنج کشور مختف سوالتی پرسیده شد تا درک آنها از بازی های بلاک چین، NFT و وب ۳ مشخص شود.

چرا گیمرها هنوز علاقه‌ای به بازی های بلاک چین ندارند؟

نظرسنجی جدیدی که توسط ارائه‌دهنده سرگرمی‌های مبتنی به بلاک چین Coda Labs انجام شده است، نشان می‌دهد که علیرغم سرمایه‌گذاری هنگفتی که برای بازی های بلاک چین انجام می‌شود، گیمرهای سنتی هنوز با کریپتو و NFT آشنا نشده‌اند و علاقه چندانی به فضای وب ۳ ندارند. بر اساس این نظرسنجی، دلیل اصلی گیمرها برای دوری از این فضا این است که آنها اغلب نمی‌دانند چگونه ممکن است کار کند و کیف‌پول کریپتویی ندارند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها 12 درصد از گیمرها بازی های بلاک چین را امتحان کرده‌اند، در حالی که فقط 15 درصد از کسانی که هنوز امتحان نکرده‌اند، علاقه مند به انجام این کار در آینده هستند. این نظرسنجی به بازی برای کسب درآمد (P2E) به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین اصطلاح مرتبط با بازی ‌های وب ۳ اشاره کرد.

بازی های بلاک چین هنوز تا پذیرش جریان اصلی فاصله دارند
منبع: Coda Labs

داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد کسانی که بازی ‌های بلاک چین را بازی کرده‌اند، در نهایت نسبت به آن‌ها مثبت بوده‌اند، به طوری که گیمرهای سنتی به آن‌ها امتیاز 7.1 از 10 می‌دهند در حالی که گیمرهایی که در فضای کریپتو فعال هستند به آنها 8.3 امتیاز داده‌اند.

چه چیزی مانع از پذیرش جریان اصلی GameFi شده است؟

کوین شائو (Kevin Shao) رئیس اجرایی اتحادیه بازی های بلاک چین (ABGA) هفته گذشته گفت که تمرکز بر جنبه P2E و NFT بازی های بلاک چین ممکن است مانع از پذیرش جریان اصلی GameFi شده باشد. شائو معتقد است که انتشار آثاری مانند Phantom Galaxies و Big Time می‌تواند به تغییر دیدگاه گیمرها از بازی های بلک چین از ویژگی‌های P2E و افرادی که به دنبال بازی صرفاً برای سرگرمی هستند، کمک کند.

این مطلب را حتما بخوانید:  رد ادعای به فراموشی سپرده شدن متاورس توسط مدیر اپیک گیمز

این نظرسنجی که در ژوئن 2022 انجام شد، پاسخ‌هایی را از 6921 نفر از پنج کشور مختلف بررسی کرد. برای واجد شرایط بودن جهت شرکت در این نظرسنجی، پاسخ‌دهنده باید حداقل دو بار در ماه بازی های ویدیویی انجام دهد، از کیف‌پول کریپتویی استفاده کرده باشد و حداقل یک معامله NFT را در 30 روز گذشته انجام داده باشد.

منبع: Cointelegraph

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *