خالق پروژه second life، برای هدایت پروژه به متاورس، دوباره به تیم ملحق می‌شود

روزدیل-second life

بنیانگذار آزمایشگاه لیندن لب (Linden labs) و پروژه آنلاین مجازی Second Life، فیلیپ روزدیل، به عنوان مشاور استراتژیک برای هدایت آن به متاورس، دوباره به پروژه ملحق خواهد شد.

این در حالیست که دید او در مورد همکاری در زمینه متاورس منفی است و آن را به عنوان “یک شکست کامل” توصیف می‌کند اما معتقد است که متاورس مبتنی بر NFT آینده‌ی این صنعت را شکل خواهد داد. Second Life یک بازی اجتماعی آنلاین است که در سال 2003 راه‌اندازی شد، زمانی که واژه‌ی متاورس، فقط توسط طرفداران نیل استفنسون استفاده می‌شد(مفهوم متاورس هنوز رایج نشده یود).

روزدیل از زمان ترک سِمَت خود به‌عنوان مدیرعامل آزمایشگاه لیندن در سال 2008، در صنعت واقعیت مجازی (VR) اقدامات و فعالیت‌هایی انجام داد و در سال 2013، شرکت واقعیت مجازی VR، High Fidelity را تاسیس کرد.

در پی اطلاعیه‌ای در 13 ژانویه، شرکت High Fidelity گفت که در آزمایشگاه لیندن، با پول نقد و “حق ثبت اختراع محاسباتی” سرمایه‌گذاری می‌کند که دو مورد از موارد تعدیل فضا در محیط‌های غیر متمرکز می‌باشد. روزدیل عنوان کرد: «جهان‌های مجازی نیازی به دیستوپیا ندارند. (دیستوپیا جامعه‌ای خیالی را توصیف می‌کند که پلیدی و بدی در آن با هدف عبرت اخلاقی یا سیاسی تعریف می‌شود، براساس دیستوپیا، رابطه بین تولید و مصرف، گسترش روش‌های انباشت سرمایه، پیشرفت تکنولوژی، دنیای آینده را به صورتی اجتناب‌ناپذیر به جهانی غیرقابل تحمل تبدیل خواهد کرد.)

«تکنولوژی بزرگ، هدست‌های واقعیت مجازی و ایجاد فضای متاورس با استفاده از تبلیغات و اصلاح و توسعه آن، دنیای آرمانی دیجیتالی و جادویی و خاص، برای همه ایجاد نمی‌کند.»

دنیای آینده چگونه خواهد بود؟

Rosedale در مصاحبه‌ای با Cnet Technology گفت که انیمیشن‌های آواتار پیشرفته با استفاده از دوربین‌های ردیابی چهره مواردیست که به فناوری واقعیت مجازی Second Life اضافه شده که می‌تواند در آینده توسعه پیدا کند.او گفت: «استفاده از وب‌کم برای متحرک کردن یک آواتار، واقعاً جالب است. “مردم به اندازه کافی به این فضا توجه نمی‌کنند، این فضاییست که من زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد آن کردم.”

این مطلب را حتما بخوانید:  مایکل سیلر، بیت کوین اوردینالز را عامل گسترش کریپتو می‌داند

در مورد امکان اجرای ایده‌های جدید مانند توکن‌های غیرقابل تعویض در Second Life، روزدِیل نیاز به فکر و اجرای آن دارد. متاورس، فضاییست که می‌توان این توکن‌ها را در یک پلتفرم خریداری کرد و به پلتفرم دیگری منتقل کرد. او به روشی اشاره کرد که می‌تواند دیوار چهارم را در پلتفرم‌های متاورس بشکند و گفت که  یک برند درکوتاه‌مدت قابلیت همکاری در تولید محتوا و ایده برای پروژه را دارد.

“این روش به‌عنوان راهی برای اتصال بیشتر بازی‌ها به یکدیگر، با شکست مواجه می‌شود. ایده کوتاه‌مدت احمقانه است.»

با این حال، او از استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اجتناب نکرد و گفت که «ایده بلندمدت کاملاً درست است». Second Life در حال حاضر اقتصاد و واحد پولی خود را دارد، “دلار لیندن”.

طبق گفته Rosedale، سالانه 375 میلیون کالا در بازار Second Life به صورت NFT به فروش می‌رسد که هر کدام حدود 2 دلار است. او گفت: «اینها همه NFT هستند و افزود که این مفهوم فقط «بزرگتر می‌شود و توسعه می‌یابد. البته، این آیتم‌ها در Second Life روی بلاک چین ثبت نمی‌شوند، بنابراین نمی‌توانند خارج از بازی وجود داشته باشند که ویژگی NFT در اینجا مشکل را حل خواهد کرد.

اکنون در نوزدهمین سال فعالیت، Second Life ادعا می‌کند که تولید ناخالص داخلی سالانه 650 میلیون دلاری دارد و بیش از 8 میلیون کالای منحصر به فرد در بازار خود فروخته شده است.

منبع: cointelegraph 

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *