سام بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی رمزنگاری FTX خوشبین است که شفافیت قوانین تنظیمی و ارائه شده توسط تنظیمکنندهها در سراسر جهان، نرخ پذیرش کریپتو توسط نهادها و سازمانهای دولتی را در این سال و سال های بعدی بیشتر خواهد کرد.
3 ژانویه در مصاحبهای با بلومبرگ، SBF درخصوص مقررات کریپتو، پذیرش سازمانی و متاورس صحبت کرد. علیرغم پایان سخت سال 2021 از لحاظ ریزشی بودن بازار، SBF نسبت به سال 2022 “خوشبین” است.
مواردی که من را نسبت به روند بازار در سال 2022 خوش بین میکند، وضوح و شفافیت بیشتر مقررات در خصوص کریپتو در ایالات متحده و در سطح جهانی است که فکر میکنم این اقدام میتواند به پذیرش کریپتو توسط سازمان و نهادها کمک زیادی کند.
وقتی از او پرسیده شد که چگونه میتوان پذیرش نهادی رمزارز در آینده تسریع شود، پاسخ داد: «بسیاری از موارد برای پذیرش رمزارزها بستگی به این دارد که دقیقاً در بخش نظارتی نیز چه اتفاقی میافتد. دیدگاه او در مورد وضوح نظارتی که باعث رشد پذیرش کریپتو توسط نهادها میشود ، منعکس کننده نظرات بیلی باراکی از نانسن و نیکوس آندریکوژیانوپولوس از متریکا است که توسط کوینتلگراف در 3 ژانویه گزارش شده است.
او این امکان را ارائه کرد که اگر حوزههای قضایی «احساس کنند که بر بازار نظارتی دارند»، این پذیرش میتواند طی یک «موج جزر و مدی» رخ دهد. با این حال، به جای سناریوی موج جزر و مد، “این فرآیند، طولانی خواهد بود و احتمالاً تا محقق شدن کامل، چند سال طول میکشد.”
علاوه بر این، او خاطرنشان کرد: «بسیاری از دولتهای مختلف اعلام کردند که چارچوبهای نظارتی در این خصوص در سال آینده ارائه خواهد شد.» چندین دولت نیز سخت در تلاش بودند تا چارچوبها و قوانین نظارتی مناسب خود را برای ارزهای دیجیتال مشخص کنند. به نظر میرسد دلیل دیگر خوشبینی SBF درخصوص پذیرش رمزارزها توسط نهادها، از تمایل مؤسسات و نهادهاییست که تمایل ورود به این بازار را دارند. او گفت
اساساً با هر مؤسسه مالی بزرگی که با آنها صحبتهایی داشتم، تمامی آنها، بانکهای بزرگ، صندوقهای بازنشستگی،… همه آنها به این بخش چشم دوختند.»
وقتی از این میلیاردر کریپتو پرسیده شد که ترکیبی از ارز دیجیتال و متاورس چگونه خواهد بود، به این نکته اشاره کرد که با حضور میلیاردها گیمر در سراسر جهان، توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) در بازیهای ویدیویی، احتمالاً یکی از بزرگترین نقشهای کریپتو خواهد بود که در متاورس ایفا میکند.
طبق آمار Statista، در سال 2021 حدود 3.2 میلیارد گیمر در جهان وجود داشت. با این حال، طبق آمار DappRadar، صنعت بازیهای کریپتو تنها 1.2 میلیون گیمر را شامل میشود. این نشان میدهد که ادغام ارز دیجیتال با بازیهای رایج، تقویت فوقالعادهای برای پذیرش کریپتو در جهان ایجاد میکند و پیشبینی SBF را در این خصوص تأیید میکند.
منبع: cointelegraph
پاسخ