نتایج یک نظرسنجی که توسط کنفرانس توسعه دهندگان بازی منتشر شد، نشان میدهد که در این جامعه تنفر عمیقی نسبت به NFT، کریپتو و متاورس وجود دارد. همچنین اکثر توسعه دهندگان بازی و استودیوهای آنها، علاقهای به توسعه یا کار با توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) یا پرداختهای کریپتو ندارند.
کنفرانس توسعه دهندگان بازی در 21 ژانویه، نظرسنجی با عنوان «وضعیت صنعت بازی در سال 2022» انجام داد که از 2700 توسعه دهنده بازی در مورد میزان علاقه آنها به NFT و کریپتو سوالاتی انجام شد. نتایج برای گیمرهایی که علاقه زیادی به NFT دارند، چندان مطلوب نبود.
72٪ پاسخها نشان دادند که توسعه دهندگان به کریپتو به عنوان یک ابزار پرداخت علاقهای ندارند و 70٪ نیز علاقهای به NFT ندارد. تنها 1 درصد پاسخ دادند که قبلاً NFTها را توسعه میدادند یا قبلاً از کریپتو به عنوان ابزار پرداخت استفاده میکردند.
از 14 نظر توسعه دهندگان در مورد NFT و کریپتو که در این نظرسنجی منتشر شد، تنها یک نظر به طور کلی مثبت بود، در حالی که بقیه نظرات نفی بودند. تنها نظر مثبت این بود: «این موجی از آینده است».
یکی دیگر از پاسخدهندگان اظهار داشت که کل صنعت NFT مشکلساز است:
اینکه چگونه NFT هنوز به عنوان یک طرح هرمی شناسایی نشده است، فراتر از فهم من است.
سایر نظرات نیز نگرانیهایی را در مورد وضعیت آینده صنعت بازی در صورت پذیرش کریپتو و NFT منعکس میکنند.
بازار NFT در حال حاضر توسط تریدرها، کلکسیونرها و گیمرها هدایت میشود. در OpenSea، بزرگترین بازار NFT جهان، حجم معاملات توسط اقلام کلکسیونی هدایت میشود. در حال حاضر، مجموعه NFT آزوکی با 27163 اتریوم (6.5 میلیون دلار) بیشترین حجم معاملات هفت روزه را در این پلتفرم دارد.
بازیهایی که از NFT استفاده میکنند، در 24 ساعت گذشته حدود 35 میلیون دلار حجم داشتهاند. طبق گفته DappRadar، این حجم از حدود 867000 کاربر میآید. طبق اطلاعات Mordor Intelligence، زمانی که NFTها به طور گستردهتر در صنعت بازیهای سنتی 178 میلیارد دلاری ادغام شوند، به بیش از 3 میلیارد گیمر در سراسر جهان خواهند رسید.
پاسخ دهندگان دیدگاه کلی منفی در مورد متاورس داشتند. اگرچه بیش از 12 شرکت در حال حاضر در حال توسعه دستگاههای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برای گیمرها هستند، این گزارش بیان میکند که «حدود یک سوم از پاسخ دهندگان معتقدند مفهوم متاورس هرگز به وعده خود عمل نخواهد کرد.»
غول نرم افزاری مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که شرکت بازی سازی Activision Blizzard را با قیمت هر سهم 95 دلار خریداری کرده است. مایکروسافت چنین واکنشی نسبت به متاورس نشان نداده است و قصد دارد بازیهایی را توسعه دهد که برای انطباق با متاورس طراحی شدهاند.
منبع: Cointelegraph
پاسخ