شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال راههای را بیان کرده است که ممکن است به پذیرش NFT توسط گیمرها به عنوان بخشی از تجربه فرعی در بازی کمک کند، مانند استفاده از فناوری برای جنبههای اضافی که بر تجربه اصلی بازی تأثیر نمیگذارد. دلفی دیجیتال بیان کرد که بازیها میتوانند تجربه اصلی رایگان را برای همه فراهم کنند، در حالی که NFT را بهعنوان بخشی از تجربه توسعهیافته اضافه کرده باشند.
استدلال دلفی دیجیتال از چگونگی افزایش پذیرش NFT در صنعت بازی |
شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) در روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن بررسی میکند که چگونه پذیرش NFT توسط گیمرها میتواند افزایش پیدا کند، بدون اینکه بر تجربه اصلی بازی یا «بازی رقابتی واقعی» که گیمرها برای آن ارزش قائل هستند، هیچگونه تاثیری داشته باشد. این گزارش استدلال میکند که اگر بتوان عناصر اصلی درآمدزایی و NFT را به درستی ترکیب کرد، شاید پذیرش NFT در صنعت بازی خیلی هم سخت نباشند:
اگر پول رام نشود، همیشه به سمت محرک قدرتمند خواهد رفت. به این ترتیب، اولین گام جدا کردن بازیهای بازاری NFT از حلقه اصلی بازیها است.
دلفی دیجیتال بیان کرد که برای انجام این کار میتوان یک تجربه اصلی بازی رایگان برای همه فراهم کرد تا از NFT برای تجربههای اختیاری مانند بلیط مسابقات، لباس جدید شخصیتها، بازیهای جانبی و جوایز رقابتی استفاده کنند.
این شرکت توضیح داد که این روش به کسانی که از بازی برای اهداف درآمدزایی استفاده میکنند اجازه میدهد تا پیشرفت کنند، در حالی که کسانی که در آنجا برای لذت بردن هستند میتوانند بدون هیچ اجباری به خرید NFT بازی کنند. این گزارش خاطرنشان کرد:
در این روش هیچ کس فریب نمیخورد تا بازی دیگران را انجام دهد.
گزارش دلفی دیجیتال همچنین استدلال میکند که «هرچه مردم بیشتر به بازی اهمیت دهند»، احتمال بیشتری دارد که برای آن پول خرج کنند و نشان میدهد که تجربه اصلی بازی باید به اندازهای معنادار باشد که گیمرهای مردد را به فکر خرید NFT داخلی بیاندازد و منجر به افزایش پذیرش NFT در صنعت بازی شود.
از نظر تئوری، هرچه مردم بیشتر به بازی اهمیت دهند، مستقیماً برای متاگیمها درآمد بیشتری ایجاد میشود. با به حداکثر رساندن تولید معنا و رقابت در بازی اصلی، میتوانیم درآمد را از طریق کسب درآمد جانبی پیرامون آن به حداکثر برسانیم.
نفرت گیمرها از NFT |
گزارش اخیر دلفی دیجیتال با اشاره به این که «بسیاری از نقدها» معتبر هستند، به بیزاری از بازیهای NFT در جامعه بازیهای سنتی میپردازد. به طور خاص، دلفی دیجیتال تاکید کرد که به نظر میرسد بسیاری از خصومتها نسبت به NFT ناشی از پیامدهای منفی است که مکانیزم کسب درآمد بر بازیهای سنتی داشته است، مانند توسعهدهندگان که عمداً عملکرد را محدود میکنند تا کاربران را مجبور به صرف پول بیشتری برای دریافت تجربه کامل کنند:
بخشهایی از صنعت بازیهای سنتی به سمت شیوههای کسب درآمد تهاجمی که گاهی اوقات برای تجربه گیمرها مضر است، منحرف شدهاند. به این ترتیب، وقتی گیمرها نیاز به خرید NFT برای بازی را میبینند، یا ناشران بزرگ برنامههای خود را برای این بخش اعلام میکنند، تصور میکنند که این تلاش دیگری برای گرفتن پول است و از آن دوری میکنند.
دلفی تأکید کرد که این «به این معنا نیست که همه اشکال کسب درآمد در بازیها بد هستند»، اما استفاده از NFT باید به گونهای انجام شود که تأثیر منفی بر بازی اصلی نداشته باشد.
در مورد وضعیت فعلی بازیهای NFT، این گزارش خاطرنشان میکند که این بخش تاکنون مؤلفههای مالی روند بازی را تمرکز اصلی خود قرار داده است. در نتیجه، استدلال میکند که کیفیت واقعی بازی آسیب دیده است، در حالی که نهنگها توانستهاند بر اکثر درآمدها تسلط داشته باشند:
گیمپلیها از دو جنبه آسیب دیدهاند: انگیزه اصلی اکثر بازیکنان، پاداش مالی به جای خود بازی است، و نهنگها تسط اصلی را بر اکثر درآمدها دارند.
منبع: Cointelegraph
پاسخ