به گفته وزیر دارایی هند، این کشور در دوران ریاست G20 خود – از 1 دسامبر 2022 تا 30 نوامبر 2023 – قصد دارد برنامههایی را جهت توسعه دستورالعملهای اجرایی استاندارد (SOP) برای ارزهای دیجیتال معرفی کند. او قبلاً خواستار همکاری جهانی برای تصمیم گیری در مورد آینده کریپتو شده بود و در برابر پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال به دلیل خطرات پیرامون ثبات مالی محتاط بود.
برنامه هند برای ارزهای دیجیتال در دوران ریاست G20 |
نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman) وزیر دارایی هند میگوید که این کشور در دوران ریاست G20 خود – از 1 دسامبر 2022 تا 30 نوامبر 2023 – قصد دارد برنامههایی را جهت توسعه دستورالعملهای اجرایی استاندارد (SOP) برای ارزهای دیجیتال معرفی کند.
سیتارامان قبلاً خواستار همکاری جهانی برای تصمیم گیری در مورد آینده کریپتو شده بود و در برابر پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال به دلیل خطرات پیرامون ثبات مالی محتاط بود. با این حال، در صحبت با خبرنگاران محلی هند در 15 اکتبر، او تایید کرد که کریپتو نیز در دستور کار دوره ریاست G20 هند خواهد بود.
G20 یا گروه بیست، یک مجمع جهانی برای پرداختن به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی است. به گفته وزیر دارایی هند، هیچ کشوری به تنهایی نمیتواند به طور موثر ارزهای دیجیتال را مدیریت یا تنظیم کند. او افزود:
کشورها باید با هم همکاری کنند تا به نتیجه برسند که آیا ما در موقعیتی هستیم که موارد استفاده از ارزهای دیجیتال را تنظیم کنیم؟ هدف استفاده از آنها چیست؟
همچنین سیتارامان استفاده از ارزهای دیجیتال در پولشوییهایی که توسط ادارات اجرایی هند شناسایی شدهاند را برجسته کرد. سیتارامان اضافه کرد که اعضای G20 نیز به همین نگرانیها اذعان کردهاند و در عین حال بر لزوم مشارکت همه کشورها در تنظیم مؤثر ارزهای دیجیتال تاکید میکنند.
در 7 اکتبر، بانک مرکزی هند فهرستی از ویژگیهای پیشنهادی و استدلال پشت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در حال توسعه خود را منتشر کرد. این سند 51 صفحهای انگیزههای کلیدی برای صدور روپیه دیجیتال را خلاصه میکند که شامل اعتماد، ایمنی، نقدینگی، نهایی بودن تسویه و یکپارچگی است. برخی از بزرگترین انگیزههای CBDC هند کاهش هزینههای عملیاتی و بهبود شمول مالی میباشد.
منبع: Cointelegraph

پاسخها