بازی های P2E در یک «مرحله بلوغ» طولانی هستند

بازی های P2E در حال بلوغ هستند

آرون بیر اشمیت، بنیانگذار کریپتو یونیکورنز می گوید بازی های P2E باید بر روی سرگرم تر بودن تمرکز کنند و توجه بیشتری به اقتصاد و کسب درآمد پایدار نیاز است.

بازی های P2E برای پیشرفت به چه عواملی نیاز دارند؟

از آنجایی که هیاهوی پلتفرم‌ بازی های P2E (بازی برای کسب درآمد) در اوایل سال 2022 رو به کاهش گذاشت، شرکت‌کنندگان Web3 تأکید کردند که بازی‌ها باید روی «سرگرم‌تر» بودن تمرکز کنند و کمتر مالی محور شوند. در آخرین اپیزود NFT Steez، آلیسا اکسپوزیتو و ری سالموند با آرون بیراشمیت، مدیر عامل بازی‌های لاگونا و بنیان‌گذار Crypto Unicorns درباره پایداری بازی‌های بر بستر بلاکچین صحبت کردند.

از نظر بیر اشمیت این بازی ها هنوز در مرحله ی آزمایش و بلوغ هستند. بیر اشمیت می‌گوید: «هیچ چیزی در ساخت بازی‌ها تغییر نکرده است، اما با فناوری بلاکچین، بومی‌های رمز ارز و گیمرها اکنون می‌توانند بازی کنند، مالکیت داشته باشند و به طور بالقوه از این مدل‌ بازی ها درآمد کسب کنند.»

پارادایم و تغییر احساسات در بازی های P2E

بیراشمیت اظهار کرد که « مسیری به سمت پایداری را از طریق ترکیبی از شبیه سازی کشاورزی اقتصادی ترسیم می کند.» این کار همراه با “تمرکز بر حلقه های بازی مبتنی بر مهارت» خواهد بود. این کار در زمان واقعی برای جذب کاربران بیشتر پیش می رود. بیر اشمیت تاکید میکند که اکوسیستم حلقه های بازی باید بر سرگرم تر بودن و جذابیت بیشتر توجه ویژه ای کند.

بیر اشمیت گفت: Web3 نه تنها منشأ و مالکیت بازیکنان را امکان‌پذیر می‌کند، بلکه با مدل‌های حاکمیتی، بازیکنان و شرکت‌کنندگان اکنون این اختیار را دارند که «مالکیت مسیر بازی، اکوسیستم و IP (مالکیت معنوی) را در دست بگیرند.»

این مطلب را حتما بخوانید:  نرم‌افزار لاین، اجرای آزمایشی توکن بومی خود را شروع خواهد کرد

اقتصادهای درون بازی های بلاکچینی یک کار در حال پیشرفت هستند

اقتصادهای درون بازی ثابت کرده اند که در اکثر بازی های بلاکچینی هنوز تکامل نیافته اند. بیر اشمیت توضیح داد که یکی از عواملی که به پایداری دراز مدت اقتصاد های درون بازی کمک می کند پویایی بین بازیکنان منفعل و فعال است. بازیکنان منفعل کسانی هستند که برای پیشرفت خود در بازی روی بازیکنان فعال سرمایه گذاری می کنند.

با این حال، وی تاکید کرد که برای پایداری و پویایی، باید «حلقه‌های بازی مبتنی بر مهارت» و «غذاهای رمزی» اجرا شوند زیرا این امر بازیکن را به اقتصاد و اکوسیستم بازمی‌گرداند.  همانطور که بیراشمیت بیان می کند، بیشتر بازی های بازی و کسب درآمد هنوز در حال انتقال خود از «مرحله رشد» به «مرحله بلوغ» هستند، اما او قاطعانه معتقد است که «آینده  ی روشنی وجود دارد.»

منبع : Cointelegraph

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *