مدل بازی برای کسب درآمد (P2E) به یک نوآوری جذاب برای ناشران بازی تبدیل شده است و آنها در سالهای اخیر شروع به عرضه بازی های NFT بیشتری کردهاند. اورویت گوئل، معاون توسعه تجارت جهانی پالیگان، معتقد است بازیهایی که NFTها را ادغام میکنند، دارای مزیت ذاتی نسبت به بازیهای سنتی هستند که به کاربران اجازه نمیدهند آیتمهای درون بازی خود را بفروشند.
آیا بازی های NFT نسبت به بازیهای سنتی برتری دارند؟ |
اورویت گوئل (Urvit Goel) صراحتاً با کوینتلگراف در هفته بلاک چین کره جنوبی سال ۲۰۲۲ در مورد تلاش پالیگان (MATIC) برای کمک به تکثیر بازی های NFT و اینکه چرا ناشران بازی در کره جنوبی مانند Neowiz و Nexon به شدت در حال پیشرفت هستند، صحبت کرد. به گفته او، بازیهایی که NFTها را ادغام میکنند، دارای مزیت ذاتی نسبت به بازیهای سنتی هستند که به کاربران اجازه نمیدهند آیتمهای درون بازی خود را بفروشند.
یکی از بحثهای اصلی گوئل این است که بازی های سنتی که بازی های NFT با آنها رقابت میکنند، ممکن است ذاتا ضعیفتر باشد. در بازیهای سنتی، کاربران معمولاً آیتمهای درون بازی را با پول واقعی میخرند، اما نمیتوانند آن آیتمها را بفروشند تا ارزش دلاری را پس بگیرند.
با این حال، در بیشتر بازیها در فضای بلاک چین کاربران میتوانند آیتمهایی را به عنوان NFT بخرند و پس از اتمام بازی، آنها را بفروشند. گوئل از مدل سنتی به عنوان «ورود با پول، خروج بدون پول» یاد کرد و تاکید کرد که گیمرها باید بتوانند حداقل مقداری از ارزش دلاری را که در یک بازی قرار دادهاند، پس بگیرند.
ما فقط میخواهیم به کاربران این امکان را بدهیم که محتوایی را که میخرند، داشته باشند. اگر بخواهند آن را بفروشند، عالی است اگر تصمیم بگیرند آن را حفظ کنند، عالی است. اما حتی اگر یک پنی را پس بگیرید، بهتر از هیچ است، درست است؟
گوئل گفت سیگنالهای واضحی را دریافته است که نشان میدهد ناشران بازیهای سنتی در حال آماده شدن برای فشارهای بزرگی به بازی های NFT هستند، از جمله غول بازی کره جنوبی Nexon که صاحب بازی MapleStory است. این شرکت در ماه ژوئن اعلام کرد که نسخهای از عنوان پرچمدار خود را به عنوان MapleStory N یه صورت بازسازی شده در بلاک چین قرار خواهد داد.
بازیهای بلاک چین محیط مناسبی را برای ناشران ایجاد میکنند |
پالیگان همچنین با شرکت بازیسازی Neowiz کره جنوبی وارد همکاری شده است تا عناوین جدید و موجود این شرکت را در بلاک چین قرار دهد. گوئل خاطرنشان کرد که ورود چنین شرکتهایی باعث ایجاد «کمی اثر دومینوی» در صنعت میشود تا «ثابت شود که هنوز نوآور هستند». گوئل اشاره کرد که روسای شرکتهای بزرگ بازی که وارد فضای بلاک چین میشوند، باید اعتماد زیادی به این فناوری داشته باشند وگرنه عناوین رده بالای خود را وارد این فضا نمیکنند.
این توسعهدهندگان برای داشتن کسبوکارهای موفق نیازی به استفاده از بلاک چین ندارند. آنها در حال حاضر صدها میلیون، اگر نگوییم میلیاردها دلار درآمد از مدل سنتی خود دارند.
تصورات گوئل در مورد بازی و بلاک چین با آنتونی یون (Anthony Yoon) از ROK Capital همخوانی دارد که به کوینتلگراف گفت «بازی های NFT محیط بسیار مناسبتری را برای ناشران ایجاد میکنند». گوئل نیز در انتها تاکید کرد که بسیاری از جوامع بزرگی که «میلیونها دنبالکننده» دارند، در حال حاضر از عرضه محصولات جدید بازی به کانالهایشان هیجانزده هستند.
منبع: Cointelegraph
پاسخ