نیمی از رشد استفاده ماهانه از صنعت بلاک چین را GameFi تشکیل می‌دهد

نیمی از رشد استفاده ماهانه از صنعت بلاک چین را GameFi تشکیل می‌دهد

داده‌های جدید DappRadar نشان می‌دهند که GameFi همچنان یک ارگان حیاتی برای صنعت بلاک چین است. طبق این گزارش، بازی‌ها در ماه آگوست تقریباً 50.51 درصد از رشد استفاده ماهانه از صنعت بلاک چین را همراه با صدها میلیون تراکنش به خود اختصاص دادند. در حالی که به طور کلی این عدد شاخص خوبی برای این بخش است، اما نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

GameFi یک ارگان حیاتی برای صنعت بلاک چین است

طبق داده‌های جدید DappRadar، بازی‌ها در ماه آگوست تقریباً 50.51 درصد از رشد استفاده ماهانه (MoM) از صنعت بلاک چین را همراه با صدها میلیون تراکنش به خود اختصاص دادند. در حالی که به طور کلی این عدد شاخص خوبی برای این بخش است، اما نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. ماه گذشته، بازی‌ها تقریباً 57.30 درصد از رشد استفاده ماهانه از صنعت بلاک چین را تشکیل می‌دادند.

داده‌های DappRadar از کیف‌پول‌های فعال روزانه منحصر‌به‌فرد (UAW) بدست می‌آید. طبق این داده‌ها، در حال حاضر روزانه حدود 847230 کیف‌پول UAW مرتبط با GameFi با نزدیک به 698 میلیون دلار تراکنش فعال هستند.

GameFi یک ارگان حیاتی برای صنعت بلاک چین است
منبع: DappRadar

مدت‌هاست که GameFi به عنوان دروازه‌ای برای ورود به دنیای وب 3، صنعت بلاک چین و کریپتو مطرح شده است. تحقیقات دیگری که اخیراً از ChainPlay انجام شده است، نشان می‌دهد که از میان 2428 سرمایه‌گذار GameFi مورد بررسی، 75 درصد گفته‌اند که در ابتدا با بازی‌ها به این فضا وارد شده‌اند.

این فقط سرمایه‌گذاران GameFi نیستند که به این بخش به عنوان محرک پذیرش انبوه اعتقاد دارند. در طی پنلی در هفته بلاک چین 2022، کارشناسان گفتند که GameFi و صنعت کریپتو به طور ذاتی با هم هستند. علاوه بر این، گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که اکثر بازی‌ها در چند سال آینده اقتصاد کریپتویی درون‌بازی خواهند داشت.

بسیاری از پروژه‌های GameFi امنیت را در اولویت قرار نمی‌دهند

شرکت‌های قدیمی بازی‌سازی در بخش بازی‌های سنتی نیز چشمشان به دنیای وب 3 است. رئیس ایکس‌باکس حتی خوش‌بینی خود را نسبت به بازی‌های متاورس ابراز کرد، اما با احتیاط نسبت به بازی‌های مدل بازی برای کسب درآمد (P2E) اظهار نظر کرد.

این مطلب را حتما بخوانید:  مرکز ملی تحقیقات بلاک چین در پکن افتتاح شد

طبق تحقیقات شرکت امنیت سایبری Hacken، بسیاری از پروژه‌ها در صنعت GameFi معمولاً امنیت را در اولویت قرار نمی‌دهند و به دلیل هک‌های بزرگ با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین اخیراً در تجزیه و تحلیل 60 بازی مبتنی بر وب 3، مشخص شد که 40 درصد از کاربران ربات‌ یا کاربرانی با چندین حساب هستند که توسط یک شخص کنترل می‌شوند.

منبع: Cointelegraph

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *