دادگاهی شدن صرافی کوین بیس به علت قفل کردن حساب ها

دادگاهی شدن صرافی کوین بیس به علت قفل کردن حساب ها

یکی از کاربران صرافی کوین بیس ادعا کرد که این صرافی ارز دیجیتال با عدم ثبت شرکت به عنوان صرافی اوراق بهادار در ایالات متحده، «با جسارت قوانین فدرال و ایالتی را زیر پا می گذارد». همچنین به دلیل قفل شدن حساب ها در طول دوره های نوسان شدید بازار کریپتو توسط این صرافی، از هیئت منصفه دادگاه درخواست محاکمه کرد.

شکایت علیه صرافی کوین بیس

شکایتی علیه صرافی کوین بیس به دلیل نقض حقوق مشتری و عدم ثبت در بورس اوراق بهادار به ثبت رسید. یکی از کاربران از طرف دارندگان حساب و کیف پول «که حقوق حساب‌هایشان نقض شده و به دلیل انتقال غیرمجاز دارایی‌ها متحمل ضرر شده‌اند»، علیه صرافی کوین‌ بیس (Coinbase) شکایتی ترتیب داد.

جورج کاتولا شاکی پرونده ای در 15 آگوست، درخواست محاکمه علیه صرافی کوین بیس کرد و مدعی شد که این صرافی رمز ارز از راهکارها برای امنیت حساب های کاربران استفاده نمی کند. کوین بیس حساب های مشتریان را در دوره‌های اوج نوسان در بازار کریپتو قفل کرد. علاوه بر این، کاتولا ادعا کرد که این صرافی باید به عنوان یک کارگزار یا فروشنده در ایالات متحده ثبت شود زیرا این پلتفرم انتقال اوراق بهادار (در این مورد ارز دیجیتال) را انجام می دهد.

در این دادخواست آمده است: «کوین بیس اعلام نمی کند که دارایی های رمزنگاری شده در پلتفرم آن اوراق بهادار هستند. در واقع کوین بیس با بیان اینکه نیازی به اظهارنامه ثبت برای آن اوراق بهادار ندارد و با امتناع از ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار یا به عنوان یک واسطه معامله گر، جسورانه قوانین فدرال و ایالتی را زیر پا می گذارد.»

همچنین به پرونده اضافه شد:

«دارایی‌های رمزنگاری شبیه اوراق بهادار سنتی هستند، زیرا نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای هستند که قرار است با سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده از طریق فروش کریپتو (خواه «توکن»، «استیبل کوین» یا ارز دیجیتال باشد) انجام شود. سرمایه‌گذاران، ارز دیجیتال را با این امید خریداری می‌کنند که ارزش کریپتو افزایش یابد زیرا صادرکننده استفاده‌هایی را ایجاد می‌کند که به ارز دیجیتال ارزش می‌دهد.»

کوین بیس بارها در طول دوره های نوسان شدید در بازار ارز دیجیتال آفلاین شده و برخی از کاربران را وادار به اقدامات قانونی کرده است. در مارس 2022، یک شکایت دسته جمعی در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک نیز ادعا کرد که صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده فعالیت می کند و 79 ارز دیجیتال مختلف را به عنوان اوراق بهادار تحت چتر نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار فهرست می کند.

این مطلب را حتما بخوانید:  بایننس قصد دارد که به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شود

گری جنسلر، رئیس SEC بارها گفته است که «بیشتر» پروژه‌ های توکن تحت حوزه نظارتی آژانس، به عنوان اوراق بهادار است و باید بر این اساس ثبت شوند.

در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف که روز سه‌شنبه منتشر شد، کتی کرینینگر، مدیر سابق دفتر حمایت مالی از مصرف‌کننده گفت که وضوح نظارتی در فضای رمزنگاری می‌تواند به قوانین قضایی مربوط شود. تیم حقوقی یکی از کارمندان سابق اوپن سی (OpenSea)نیز متهم به تجارت داخلی بود، در یک پرونده روز جمعه ادعا کرد که دادستان ها فقط در تلاش برای ایجاد سابقه قانونی مبنی بر اینکه توکن های غیرقابل تعویض اوراق بهادار هستند، اتهاماتی را مطرح کردند.

منبع : Cointelegraph

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *